1. Czym jest "Bezpieczny Pulpit"?
Bezpieczny Pulpit to usługa dająca zdalny dostęp do środowiska chmurowego, w którym pracujemy na wirtualnym komputerze korzystając z zasobów serwera. Z Bezpiecznego Pulpitu można korzystać z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu za pośrednictwem połączenia VPN. Mamy wówczas dostęp np. do Płatnika, czy oprogramowania księgowego.
Inna nazwa: komputer zdalny, serwer w środowisku Windows, pulpit zdalny.
2. Jakie jest jego przeznaczenie? kto może być użytkownikiem?
Z usługi może korzystać każde przedsiębiorstwo pracujące stacjonarnie lub zdalnie.
3. Po co, w jakim celu użytkować Bezpieczny Pulpit?
Usługa z powodzeniem może zastąpić infrastrukturę lokalną. Daje elastyczne i mobilne możliwości pracy. Jest to przeniesienie zasobów fizycznych w chmurę. Pozwala na: home office, czy pracę zdalną na mieście.
4. Czego potrzebuję, aby korzystać z usługi? Jakie urządzenia, wersja systemu operacyjnego, itp.?
Każdy system operacyjny: Windows, iOS, Linux, Android, również stary system Windows 7. Jest także możliwość pracy przez przeglądarkę. Podsumowując: dowolne urządzenie z dostępem do Internetu.
5. Jakie problemy rozwiązuje?
Koszty zakupu sprzętu, eksploatacji, bezpieczeństwa, backupu, aktualizacja usług i sterowników sprzętowych (firmware). Brak obciążeń związanych z użytkowaniem. Umożliwia pracę zdalną z dowolnego miejsca.
6. Jakie korzyści?
Korzyści w postaci braku wydatków na: sprzęt, prąd, amortyzację sprzętu, aktualizacji, firmware, backupu. Pozwala na skalowalność, zwiększa bezpieczeństwo.
7. Czy mogę przetestować usługę?
Tak, istnieje taka możliwość - prosimy o kontakt z nami.
8. Czy usługa zastępuje zwykły serwer w 100%?
Tak, usługa zastępuje serwer w 100%.
9. Do jakich zasobów będę miał dostęp? Miejsce na dane itp.?
Usługa zapewnia dostęp do zasobów jakie będą wymagane przy obsłudze pożądanego oprogramowania. Przestrzeń dyskowa, moc obliczeniowa, pamięć.
10. Jak wygląda i ile trwa proces wdrożenia/uruchomienia usługi?
- Kontakt z Klientem do 24h od zakupu (NBD).
- Omówienie procesu migracji danych z Klientem. (Czas realizacji zależy od zasobów do przeniesienia.)
- Szkolenie/wdrożenie (gotowe materiały).
11. Gdzie trafiają moje dane? Kto jest Administratorem?
Administrator: ITsky Sp. z o.o. lub na własne życzenie - Klient. Dane będą przechowywane w Data Center Warszawa (można fizycznie obejrzeć lokalizację).
12. Jak dotychczasowe dane zostaną przeniesione?
Dane zostaną przeniesione zdalne, jeżeli ilość danych nie jest zbyt duża. Istnieje także możliwość wykorzystania lokalnych zasobów np. Serwer- backup danych. Następnie, w porozumieniu z Klientem: nadanie dostępów, haseł, itp.
13. Kto ma dostęp do danych?
Każdy użytkownik, zgodnie z ilością wykupionych dostępów. Istnieje możliwość szyfrowania danych, w takim przypadku usługodawca (ITsky) nie posiada dostępu do danych.
14. Jak chronione są dane?
Połącznie zdalne jest zaszyfrowane poprzez VPN, certyfikat SSL.
15. Do jakiej wersji systemu operacyjnego będę miał dostęp?
Windows Server 2019 (WINDOWS).
16. Czy prędkość łącza internetowego ma wpływ na działanie usługi?
Tak, prędkość łącza ma znaczenie. Zalecane jest stałe łącze, lub inna forma dostępu do szybkiego Internetu.
17. Z jakich programów i aplikacji mogę korzystać?
Ze wszystkich programów i aplikacji dostępnych dla systemów Windows.
18. W jaki sposób zainstalować programy?
Jest możliwość instalacji samodzielnej (w przypadku posiadania uprawnień administratora przez Klienta), lub poprzez usługodawcę (ITsky).
19. Czy instalując program przez jednego użytkowania automatycznie inny użytkownik ma do niego dostęp?
Tak – będzie miał dostęp do programów.
20. Czy moje dane są archiwizowane, jak długo i jak często?
Tak – są archiwizowane. W standardzie: np. raz na tydzień. Istnieje możliwość indywidualnego dostosowania.
21. Ile osób może korzystać z usługi?
Ilość użytkowników jest dowolna. Równocześnie może korzystać z usługi Bezpiecznego Pulpitu 1 osoba (1 dostęp do usługi = 1 osoba korzystająca)
22. Czy usługa obciąża w jakiś sposób sprzęt, na którym jest uruchomiona?
Usługa minimalnie obciąża komputer - operacje są wykonywane na naszym serwerze.
23. Czy na jednym urządzeniu jest możliwość uruchomiania kilku pulpitów jednocześnie?
Tak - istnieje taka możliwość. Na każdym pulpicie trzeba być zalogowanym.
24. Czy istnieje możliwość monitorowania innych użytkowników (kontrola aktywności pracowników)?
Tak – jest taka możliwość.
25. Czy istnieje wersja mobilna? Jak wygląda i jak z niej korzystać, czy wymaga dodatkowego dostępu (nowy użytkownik)?
Tak, jest dostępna wersja mobilna. Można z niej korzystać na tabletach i telefonach. Jeżeli połączenie zostanie zerwane, sesja zostanie zapisana. Dane nie zostaną utracone. Użytkownik nie zostanie wylogowany z programów, z których korzystał do momentu przerwania dostępu do usługi.
26. Co w przypadku, jeżeli będę miał problem z usługą/zainstalowanym programem/aplikacją? Wsparcie IT w jakim zakresie?
Klient zgłasza problem poprzez system zgłoszeń w panelu Klienta.
27. Czy w każdej chwili mogę rozszerzyć usługę lub zrezygnować?
Tak – istnieje taka możliwość. Wszelkie informacje zwarte są w regulaminie.
28. Co w przypadku rezygnacji z usługi? Co z danymi? Licencjami oprogramowaniem?
Do momentu kiedy usługa działa, Klient może przenieść swoje dane. Gdy przestanie działać, dostępu do danych zostaje utracony.
29. O czym muszę pamiętać jako użytkownik usługi? Przedłużanie licencji oprogramowania?
Klient musi pamiętać tylko o płatnościach. Poza tym nie trzeba o niczym pamiętać ani się martwić - proszę zostawić to nam.
30. Czy aktualizacje systemu/oprogramowania będą wykonywać się automatycznie?
Gdy ITsky jest administratorem wykonujemy to za Klienta. Natomiast, gdy Klient jest administratorem swojego Bezpiecznego Pulpitu, musi samodzielnie wykonywać aktualizację. Mowa o środowisku, a nie o oprogramowaniu, które Klient posiada.
31. Czy sam mogę dokonać zakupu licencji oprogramowania czy zrobi to dostawca usługi?
Klient musi zakupić licencję oprogramowania we własnym zakresie. Zachęcamy do zakupu licencji w ITsky.