Zaawansowane ustawienia SPAM (SpamAssasin)

W ramach naszej usługi hostingowej, przekazujemy Państwu do dyspozycji możliwość zaawansowanego zarządzania filtrem anty-spamowym dla każdego Państwa adresu e-mail.

Ustawienia filtra znajdziemy po zalogowaniu się do panelu hostingowego. Instrukcja pod tym linkiem Jak zalogować się do panelu hostingowego?

Po zalogowaniu przechodzimy do sekcji "Poczta"/ "Konta pocztowe".

Zobaczymy listę istniejących adresów e-mail. Interesujący nas adres można wybrać ręcznie z listy, lub wyszukać w polu z prawej strony.

W szczegółach konta pocztowego wybieramy górną zakładkę "filtr spamu"

 

Zobaczymy podstawowe opcje zarządzania niechcianymi wiadomościami. Filtr można uaktywnić, lub go wyłączyć. Jeśli będzie włączony możemy zadecydować, co będzie się działo z wiadomościami oznaczonymi przez filtr jako SPAM:

  • Mogą docierać na naszą skrzynkę z wybraną przez nas frazą w temacie wiadomości
  • Mogą być bezwzględnie usuwane - wówczas wcale do nas nie dotrą
  • Mogą być (jak na przykładzie) przesyłane na naszą skrzynkę bezpośrednio do folderu z niechcianymi wiadomościami. Pomijają one wówczas skrzynkę odbiorczą, ale wciąż mamy do nich dostęp

Jeśli chcemy dotrzeć do bardziej szczegółowych opcji filtra, klikamy "Pokaż zaawansowane ustawienia"


W tym miejscu możemy bardzo dokładnie określić, czy chcemy, aby wiadomości od danego nadawcy były bezwzględnie nie filtrowane (biała lista), lub bezwzględnie odfiltrowywane jako SPAM (czarna lista).

Do państwa dyspozycji są również ustawienia dokładności filtra. Zgodnie z zamieszczoną w tym miejscu instrukcją możemy ustalić czułość - w zależności ile spamu dostajemy, większą lub mniejszą czułość.

 

Przykłady problemów i rozwiązań związanych ze SPAM-em:

  1. Na moją skrzynkę przychodzą maile z firmy "X", gdzie podobno mam subskrypcję, ale nie mogę jej anulować.
    - Należy w ustawieniach wpisać adres na czarną listę w opcjach zaawansowanych. Można również skorzystać również z innego programu posiadającego filtr opierający się na czarnej i białej liście: Magic SPAM

  2. Nie otrzymuję wiadomości, choć wiem, że nadawca je do mnie wysyła.
    W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić co jest ustawione odnośnie reakcji na potencjalny SPAM - wiadomości mogą wpadać do folderu ze spamem, albo być usuwane. Następnie należy zweryfikować próg spamu. W tym przypadku należy zmniejszyć czułość filtra dodając wartość np. było 6, ustawmy na 7 lub 8.

  3. Otrzymuję za dużo SPAM-u. Moja skrzynka / folder ze spamem jest wciąż bombardowana niechcianą pocztą.
    Należy zmniejszyć czułość filtra podwyższając jego wartość w ustawieniach (np. z 7 na 8 lub 9)

  4. Chciałbym mieć możliwość weryfikacji, czy wiadomości SPAM, nie są jednak ważne.
    Można, gdy system uznaje wiadomość jako niechcianą ustawić, aby dodawał wybraną frazę do wiadomości. Można wówczas np. tworzyć  reguły w Outlooku zgodnie z naszymi preferencjami.


Czy ten artykuł był przydatny?

mood_bad Nie 0
mood Tak 1
visibility Wyświetlenia: 917